LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 31

Publicerad 2010-08-08 17:41:09 i Allmänt

En ny vecka med nya utmaningar. 

Helgen som gick hade jag träningar i två dagar på Eriksberg RS.

Det var en lyckad och väldigt givande helg.

Alla red och gjorde verkligen sitt bästa och man såg framgång hos varje ekipage.

Det är SÅ roligt, då det är allt från ungdomar till 55+ som rider.

Alla är på olika utbildningsnivåer, men alla har en sak gemensamt..
Ja, just det ett stort hästintresse och en vilja att lära.

SÅ kul!

Här kommer lite bilder från helgen.

 

På kvällen blev alla deltagare bjudna till Sigmari och Per Olas ö i Yxningen på god mat och vin.
Tack snälla ni för trevligt sällskap och en trevlig kväll.



Man blir hungrig efter ridpasset...



Måndagen började med att vi fick på en sko på Bobby så vi kunde börja rida honom.

Tack Johan för hjälpen.
Det var guld värt.



Bobby började veckans träning med att slita sig när jag tog ut honom från hagen..hmm..


Bara att släppa då grimskaftet brände hål i mina händer!
Han är ju en klok gubbe, så han stannade och väntade på mig i vår trädgård.



Ridningen denna vecka har gått bra. Han tycker dock att gå i skogen är lite farligt! Man vet inte vad som kan titta upp bakom en sten eller så..
Han är pigg och glad!



Aragorn och Ann-Marie har varit med oss ut i skogen.

 

Alla hästar njuter nu av att dessa elaka flygfän är borta och det finns bara flugor i hagen nu. SKÖNT!

Gräset har börjat växa igen efter regnet vi fått och det är en lättnad.

Ja, gräset är inte det enda som växer… det finns en och annan häst också…

Winnie och Swahili är väl de som man märker växt mest.
Men jag tror även att Roger blivit större?
Det är så svårt at säga när han står bredvid Swahili på snart 180cm i mkh!!
Alla ser små ut tillsammans med honom.
Även jag!?


Winnie´s ägare var på besök då jag hade kurs på ERS men jag fick sms om att hon tycket att Winnie såg lite större ut sedan sist hon var här.
Ska mäta henne nästa vecka.
Spännande att se hur alla våra hästar växt under sommaren.


De som sitter kvar i huvudet är Swahili på 177cm vid betesutsläpp.

Florida på 163cm

Delli på 155cm

Winnie på 148cm

Ska bli kul att se hur mycket som hänt över betet.
Känslan är att alla växt!?

 

 

I övrigt så har jag varit med Martina på återbesök till hästkliniken med Brawo.
Han skötte sig exemplarisk!

Han var mycket bättre men fick en ny behandling i frambenen.

Om man jämför med sist då han var på Hölö, där de fick ge tre doser lugnade för att kunna behandla honom.

Nu fick han bara en hink med kraft och han stod så stilla så vid min hand.

Snacka om att veterinären är hästmänniska och vet hur man tar hästar. Dess utom var hon snabb som man måste vara.

Jag blev väldigt imponerad över att hon gav behandling och bedövning i samma spruta bara för att slippa sticka honom fler gånger.

Nästa återbesök om 3 – 4 veckor.

Nu håller vi tummarna!

Veckobrevet kommer ut lite sent denna vecka och det beror på att jag har varit iväg på nationella dressyrtävlingar i Laholm.

Mer finns att läsa om det på www.klastorpdressyr.se



Som vanligt Sussie vid datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela