LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 22

Publicerad 2010-06-05 12:42:00 i Allmänt

Nu har vi släppt hästarna på bete för säsongen.
HÄRLIGT att se dem i det skira gröna gräset.

Qanon ”Roger” kom i söndags och ihopsläppet var SÅ lugnt.



Det märktes tydligt att de kände igen varandra

Ni som inte varit med tidigare kan vi berätta för att Roger alltså har stått uppstallad hos oss förra året och han gick då tillsammans med ST, Swahili och Qingzton.

Den enda som saknades nu var Qingzton. :-(

Grabbarna galopperade runt runt i ganska så lugnt tempo och verkade bara njuta av gräset under hovarna och varandra.



Ja, inte alla då! En del hade svårt att hålla reda på sina långa ben...

På kvällen samma dag så stod de och betade tillsammans på samma fläck alla tre.

Morgonen efter sov de mitt i hagen i en stor hög nära varandra.
SÅ SÖTA!

Roger hade växt på sig lite och var inte alls så valpig längre.
En fin kille hade han blivit.



ST ville visa sin lilla nacke och sprang så fint bredvid Roger och visade upp sig.
Swahili sträckte ut på sina långa ben och han ser härlig ut.



Tjejerna släpptes efter grabbarna och NU tänkte jag vara med och filma då jag missade det med grabbarna.

Pytsan… de tog inte ett enda travsteg!

Utan skrittade bara in i hagen och satte ned mularna i gräset och började beta.

Tji fick jag!
Efter en stund gick de iväg och utforskade hagen i skritt!!?

De har haft en skön kväll och morgon.
Alla utom LB sov på morgonen i gräset och det såg så harmoniskt och skönt ut.

Tänk att lilla Winnie fick börja sin 1 årsdag med att sova ute och njuta i gräset.



Hon fick en tårta av sin matte.



Snacka om njutis.....

Härligt.

Grattis lilla gumman.

 

Även Thomac och Aragorn har fått vara ute dygnet runt nu.

Första natten vågade jag inte gå ned och visa mig för Thomac.

Man känner sin gamla häst väl och vet att om han sett  mig så skulle han kommit i full galopp och gnägga upprört.

Om han kunnat prata skulle det nog låtit så här.

-  Hallå, jag då? Matte hat du inte glömt något? Ska jag inte få gå in och äta kraftfoder och sova?! Hallå!?


Jag har varit på Eriksberg och haft träningar och som alltid kämpar eleverna på så svetten sprutar.

De gör framsteg varje vecka och det är kul att se hur de utvecklas från gång till gång.

 

Nu har även alla hästarna fått dunder medel för knott, mygg, fästingar och alla andra flygfän som heter
Absorbine Ultra Shield!

Kan verkligen rekommendera detta medel.

Ha nu en fortsatt skön helg och njut av det fina vädret!



Kompisar...

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2010-06-06 10:18:05

Hej! Fina bilder! Vart köper du detta medel?

Postat av: Malin

Publicerad 2010-06-12 11:13:24

De ser ut o ha det så skönt! :)

Kram Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela