LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 5

Publicerad 2011-02-05 13:36:19 i Allmänt

Vecka 5 ja.

Vad har hänt denna vecka?
Vi har haft en vecka med ishalka igen!



Detta innebär begränsningar i träningen.
Det ända positiva med det är att snön smälter och förhoppningsvis kommer gruset fram både på vägarna och på ridbanan.

Hästarna har tränat på som vanligt.
Swahili har jag ridit på i skritt och trav.
Galoppen vågar vi oss inte på med risken att gå omkull!
Vi vill ut i skog och mark nu! kan inte den jäv.. skaren ge sig snart.



Micke har vi hängt på ite på banan i skritt och det accepterade han bra.
Även att gå på linan fixar han bra nu.



Sadie och Tirana har vi fortsatt att hänga på och de börjar bli riktigt duktiga!
Tirana säger inget alls om det nu. SÅ duktig tjej.
Sadie har problem med pallen vi använder för att komma upp.
Den låter mot golvet och det är SÅ läskigt!
Det hela slutade med att jag tog denna otäcka pall och gick runt henne med klappande och gnislande i golvet till damen behagade acceptera detta, vilket hon gjorde ganska så snabbt faktiskt.
Med en djup suck tittade hon på mig och såg ut som hon tänkte. - Skit å dig.
Efter det gjorde vi nytt försök att hoppa upp och då sa hon inget.
Duktig tjej!



LB och Delli trodde där emot att de skulle dö!
Vad håller hon på med?!
Båda hästarna stod upptryckta vid fönstret i sina boxar.
Herre gud tjejer, ni är för söta.

Även hagarna börjar nu bli hala och det känns inget kul alls.
Men Elloit har fattat att man ska gå försiktigt i hagen och till och från den.
Hon ÄR så söt!
Växer gör hon med.
Vi har dock inte mätt henne.
Men det syns med blotta ögat.



Delli växer hon med och har växtverk!
Just nu kan hon inte böja haserna och sätt under sig bakbenen utan hon går med ganska så raka haser och sätter hovarna utanför kroppen.
Lilla snuttan, det är inte lätt att bli stor tjej.



I övrigt så har jag varit på Klastorp Dressyr i veckan för att uppdatera deras hemsida med text och bilder.
Jag fick även se Florida riden av Lotta.
KUL!
Hon var SÅ fin och bara 4 år!
Det kommer bli hur bra som helst.
Lilla snörpan har blivit stor tjej nu.

På hemväg stannade jag till hos Ronny och Lollo Åman för att hämta min säkerhetsväst.
Den känns bra att bära och är lätt och fin.



Nästa vecka ska jag prova att rida i den.
Återkommer om hur det gick i nästa veckobrev.

Detta var allt från ett halkigt LD Stables.



Som alltid Sussie vid datorn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela