LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 8

Publicerad 2011-02-25 17:16:41 i Allmänt

Sportlovsvecka med allt vad det innebär för de skollediga barnen.

För oss andra dödliga rullar det på som vilken vanlig vecka som helst.

I söndags var Xan och Elliots ägare här och Xan fick följa med Thomac och mig ut på en skogspromenade.
Det uppskattade hon att få bli riden igen.

Elliot tycket det var mindre roligt när mamma gick.

Men skötte sig bra.



I övrigt har det varit svinkallt i veckan.
Inte en plusgrad så långt ögat ser på termometern!

Det har pendlat i mellan – 10 till – 20 grader.

Vi har jobbat på med hästarna.

Swahili och Micke har fått varit på promenad och jag har nu ridit ut på Swahili för första gången!

Han skötte sig riktigt bra.

Lite spunk och några skutt blev det, men han lyssnar bra på mig.

Micke har nu accepterat sadeln och träns helt så han är på gång han med nu.

 

I tisdags hade vi en mindre rolig dag då Thomac fick kolik.

Han har haft det förut under sitt långa liv, men aldrig varit så här dålig som nu!

Vi trodde faktiskt inte att han skulle klara det.

Men tack vare vår duktiga veterinär Torild Hallgrens hjälp flera gånger under dagen gjorde att han till slut kom igen och blev bättre.

Gissa om jag blev glad när han bajsade för första gången på kvällen!

Tack snälla Torild för att du finns.

 Och tack Karina för att du ställde upp.

Onsdagen fick Thomac bara gå i hagen och komma igen, han var lite medtagen och trött efter tisdagen.

Vi har ridit LB och Aragorn på banan och skrittat ut en sväng efter det.

Ojojo vilken laddad LB det var första dagen!

Hon höll sig i alla fall på mattan utan levader och språng.

Men att rida på helt lång tygel gick inte.

Nu är hon lugnare och vi har kunnat skritta lite avslappnat på lång tygel.

Aragorn har skött sig fint i veckan.

 

Thomac och Aragorn fick gå runt jordbrokärr i går och nu kändes Thomac som vanligt igen.
Krummade med ryggen och halsen och var pigg.
Skönt min gamla gubbe att du är tillbaka.

Elliot är en riktig skitunge.

Så söt, när hon får vatten på morgonen i hink så leker hon blås ut i den.

Hon sätter ner hela mulen och näsborrarna i vattnet och blåser så det blir världens bubblor i hinken.

 

Sadie och Tirana har vi fortsatt med sadel och att hänga på dem.

Sadie tycker nu att det inte spelar så stor roll att jag hänger där uppe på hennes rygg.

Men det är värre med uppsittningen. Det är fortfarande lite otäckt.

När jag väl är där så är hon lung och fin. Duktig tjej.

Tirana har kommit steget längre.

Henne har vi nu kunnat lägga över benet på och i kväll kunde jag börja resa mig lite upp i sadeln. Fin tjej.

Tirana tappar även nu tänder!

Hon har två små risgryn i underkäken fram och i kväll satt höger övertand lös så jag kunde vicka på den.

Hon är så söt!

Ser ut som Kalle Blomkvist.

 

Delli har fått vara med i veckan med. Hon är så lycklig då.



Sadel på och hon är så cool.



I övrigt har det som vanligt varit bus i hagen.



Det var allt från oss på LD Stables för denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela