LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 23-24

Publicerad 2011-06-17 11:51:57 i Allmänt

 

Oj, vart ska jag börja?

Det har varit två händelserika veckor.

Vi kan börja med att berätta varför förra veckans brev inte kom ut.

Det var så att vi skulle äta grillat på onsdags kvällen och jag satte då en köttbit i halsen.

Denna köttbit vägrade att komma upp eller ned. Den satt tvär fast! På torsdags morgon blev jag tvungen att åka till Vrinnevi sjukhuset och operera bort biten och blev kvar för observation under fredagen.

Men nu är jag hemma igen, dock lite svullen i ansiktet och med vissa problem med att gapa.

 

I övrigt har vi haft hovis här. Swahili, Thomac och Aragorn blev fina om hovarna denna gång.

 

LB började komma i brunst under vecka 23 så vi åkte till seminstationen i Mantorp i värsta åskvädret under tisdagen. Vi har nog aldrig tidigare varit så mitt i ett åskväder som då. Huu vi såg inte en meter framför bilen och då körde vi bara i 25 km.

Två sekunder ute gjorde att vi var blöta in på bara kroppen, dessutom fick vi lasta och åka hem igen då hon inte var riktigt klar + att stationen inte kunde låta henne stå kvar.

 

Detta gjorde i sin tur att jag tog beslutet att byta station. Efter lite runt ringande hamnade jag hos Boberg och en ur trevlig tjej i luren och detta fick mig att boka in LB hos dem.

Nu blev det problem då jag skulle opereras under torsdagen och LB skulle till stationen den eftermiddagen. Paniken började komma när jag förstod att jag inte skulle kunna åka med LB.

Då kom mina två räddande änglar Philippa och Emelie som från klar himmel och erbjöd sig att köra upp LB till stationen åt mig. Tack snälla ni! Kan inte med ord säga hur glad och lycklig ni gjorde mig.

 

Nu är hon seminerad i lördags och vi hämtade hem henne i tisdags. Nu håller vi tummarna att det finns något där inne den 29:e då vi ska på återbesök.

Kan även säga att jag blev kanon nöjd med Boberg. Vilket härligt ställe! 

Aragorn,Swahili och Sazza har jobbat i veckan nu och Swahili blir bättre och bättre.

Han har börjat runda på sig i rumpan nu och det syns att han arbetar. 

Sazza är inte styrtam så vi har börjat med att tömköra henne.

Hon är lite nervös och överilad, men det kommer släppa när hon förstår vad vi vill.

Vi tycker att hon sköt stig bra i veckan.

 

Sommargrabbarna har det som vanligt slappt och skönt på Smörudden. De är ett sammansvetsat gäng nu.

 

Små stona har även de blivit en grupp på fyra nu och LB går mer för sig själv.

Det känns att det nu är sommar. Allt har gått ner lite i varv och även hästarna ha kommit in i en sommarlunk.

Vi har varit och hälsat på Florida i veckan. Lilla pluttan som kom till oss som 1 månad gammal och blev inriden här innan hon flyttade hem till Lotta. Hon har nu har blivit stora hästen.




Vi har även en blid på Swahili och Ann-Marie på vår facebooksida som fått många komentarer.
SÅ här kommer den även i veckobrevet för er som inte har tillgång till Facebook.

Det var allt för denna gång.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-06-17 14:11:41

Kul o se henne in action och att hon sköter sig! :) Vi ses imorgon! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela