LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 38

Publicerad 2012-09-21 16:03:56 i Allmänt

Ännu en vecka har gått.

Denna vecka har vi övningslastat Delaware och Elliot.

 

Elliot är hur cool som helst. Inga problem alls.

Så i tisdags fick hon åka med ned till Ekbäcken på löshoppningen.
Hon var SÅ duktig lilla snörpan.

 

 

 

Delli  tyckte att det var kanon läskigt! Hon skakade men gick snällt med in i alla fall.
Hon behöver mera träning innan vi börjar åka med henne.

 

Swahili är kvar hos Johan och Reneé.

Han har släppt till riktigt bra nu.
Så i onsdags skulle vi få se honom riden.

Såg fram emot det och vad händer då?

Jo Sussie blir trampad illa av LB på tisdags kvällen så onsdagen fick vi tillbringa på Vrinnevi.

Nu är det kryckor några dagar framöver.

Hmm det ska inte bli länge det lovar jag.

Bara jag kan stödja och få på en sko på foten så..

 

Detta betyder även en hel del praktiska problem, som att inte kunna ta in och utsläpp av hästarna.
Kan inte mocka och fodra!
Tur att man har en man som ställer upp med morgon och kvällsfodringarna.
Allt det övriga med hästarna tar mina snälla stalltjejer Alex, Sanna och Emeli och delar på.
Tack snälla ni!

Klart visst har jag svårt att vara stilla..

 

Jag kan säga att jag även är glad över vår 4-hjuling.
Min nya permobil.

Vi har nu fått klart med grovfoderleveransen under vintern och både vi och hästarna bara älskar detta fina hösilage.
Skönt att veta att det finns över 100 st balar till oss i vinter.
Även härligt att veta att det är närproducerat!
Det gillar vi.

 

Här kommer lite bilder på grabbarna.
 
Snygga leriga men lyckliga killar :)
 
Till att avsluta brevet med så kommer lite bilder på de arbetande hästarna i veckan.


Tack och hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela