LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka19

Publicerad 2012-05-11 17:56:30 i Allmänt

Sommarbetet närmar sig och vi har fått en ny bokning till grabbarnas bete.
Det är Stiffler som kommer tillbaka även i år.Så kul!
Vi hälsar dem välkomna till oss igen.
Nu finns det en plats kvar på det betet. :)



Så har Zune snart varit hos oss i tre hela veckor!



Härligt att se honom komma in i flocken nu och att han lär sig vad det är att vara så många.



Oj så fort tiden går.



Veckan började även med en kanonstor fullmåne!! Oj så fin.


 

Jag har i veckan skrittat på Delaware med hjälp av Emeli.

Känns riktigt bra.

Hon har även jobbat på töm och är duktig.

 

Dåligt med fotograf, så bild i repris :)

Elliot har haft sina ägare på besök och vi visade vad vi lärt oss.

Hon kan nu ha mig på ryggen i sadeln i stallet.

Duktig tjej.

 

Swahili har vilat i tre dagar då jag inte tyckt att han varit helt ok i höger bak.

Inte halt, men besvärad på något sätt.

I dag är han helt ok igen. Skönt.

 

LB blir bara större och större!! Undrar när hon tänker föla.

Hon har fyllt i juvret nu och den är 2 veckor tidigare än vad hon brukar göra.

Spännande!

 

Aragorn och jobbat på och jag tömkörde honom i veckan.

Han blev riktigt svettig.

 

Tingeling har varit till Ekbäcken och ridit.

Emeli fick lite hjälp av mig.

 

Hovis har varit och verkat Elliot, Delli och fixat Tingeling.

Även Zune fick en genomgång.

 

Vi har i veckan lämnat in träckprov och fått svar på vilka hästar som måste avmaskas.

Som vi trodde de stora LB, Thomac och Aragorn behövde inte med de övriga ska ha.

Några av dem ytterligare en gång till efter 7-8 veckor.

 

Jag har nu i kväll  avmaskat alla hästarna med mer eller mindre gott uppförande.

Delli och Bishop som jag trodde skulle vara jobbigast visade sig vara mera skeptiska till viktbandet än sprutan.


Bläää vad var det som hände ser han ut att tänka..


Jag äter krafft. Så vem bryr sig :)



Och de jag hade förväntat mig gå som en dans med satte sig helt på tvären, det var Elliot och ST!

Där fick bremsen åka fram. Inga guldstjärnor där inte.

Lilla Zune, Swahili och Tingeling sa inte ett knäpp. Duktiga.



Thomac hade 0 i maskangrepp. Så skönt!



Vi har även fått fint i sadelkammaren då mannen på gården har satt upp överskåp, så nu ser det ut som ett litet kök. Härligt, bara kakel som fattas nu..



Till avslutning vill vi efterlysa vår älskade Lexis.
Hon försvann i tisdags kväll och vi har inte sett till henne sedan dess.
Om någon ser denna underbara katt så hör av er till oss.



Det var allt ifrån oss denna vecka.

Kommentarer

Postat av: Christine

Publicerad 2012-05-11 20:38:25

Mammas humör hör jag;)) ell är det mattes hihi.. Nja,, kan jag väl ej tänka mig:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela