LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 34

Publicerad 2010-08-28 08:49:36 i Allmänt

 

Denna vecka har börjat med kundbesök.

Det resulterade i att det kommer nya hästar i helgen.

Chabrino har jobbat på i veckan och kommit till mer och mer arbete.

En härlig häst att jobba med.

 

I tisdags försökte jag att hoppa dressyrhästen Chabrino och det slutade med att jag skrattade så jag nästan kissade på mig i sadeln.

Så rolig kille, han gjorde sitt bästa och jag vet inte när han hade en hoppsadel på ryggen senast.

Men han gillade det!

HÄRLIGT.

Han gör framsteg varje dag han är här hos oss.

Det är en kille jag skulle vilja jobba med en längre tid för att se hur han skulle kunna utvecklas i sin muskulatur.

 

Florida skulle åkt hem i veckan till Lotta Jerhammar, men det blev fram skjutet till nästa vecka.

Vilket inte gör oss något då hon känns som vår häst.

Hon har varit på LD Stables sedan hon var  månad gamma oh nu lämnar hon oss som treåring och inriden..

I vårt hjärtat ÄR hon ju min lilla älskling .-)
Men en bättre ägare Lotta Jerhammar till denna blivande dressyrhäst  finns inte att önska..

(Jag är glad att jag fått rida in henne och stolt över att få lämna ifrån mig en sådan fin häst!)

Hos Klastorp Dressyr får hon alla förutsättningar för att bli en bra dressyr häst.

 

I övrigt så har veckan rullat på i samma takt som vanligt.

Vi alla njuter av sensommaren och hästarna har nu mycket gräs igen efter allt regn.
Stohagen är SÅ nyfikna så fort man kommer ut till dem men fyrhjulingen.

Skönt!!

Även LB var närgången för en gång skull... 

Nu ska det bli bättre väder igen.

I dag kommer den nya hästen och ST åker .-(



Alla tre grabbarna en sista gång.

 

Nu är det bäst att sluta. Jag har en del att stå i då det är födelsedag i dag och hästar kommer och åker..

 

Ha nu en skön helg till er alla som läser detta.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-08-28 13:51:54

Grattis Sussie! :)



Funderar på o komma ner o hälsa på nästa helg, OCH ta med täckena denna gång! ;)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela