LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 9 Gästblogg

Publicerad 2013-03-01 17:16:00 i Allmänt

 
Då var det dags! Inte Sussie vid tangenterna den här gången, känns spännande :)
Som sagt första gången jag knåpar ihop ett veckobrev så ni får inte ha så höga förväntningar! ;)
 
 
Alexandra heter jag 25 år gammal. Jobbar som ekonomiassistent på ett service företag.
Bor i ett litet skyffe i Västertryserum tillsammans med mina små "svansbarn" och sambo, ligger ca 10 minuters bilfärd i från LD Stables! Lyxigt att ha stallet så nära hemma :)
 
2007 tillbringade jag en del tid på LD stables och red Aragorn ett fåtal gånger, sen dess har jag varit så kallad "hästlös" fram tills 1 augusti 2012. Jag brukar säga det, en gång med häst alltid med häst. Har haft hästar tidigare men bara bedrivit skogsmulle ridning. Men hur som haver blev sugen på häst igen men inte råd eller tid till o köpa en egen. Träffade på Ann-Marie utanför jobbet en dag o la fram lite snyggt att jag var nog ganska sugen på o börja igen. Så den 1 augusti 2012 blev jag halv fodervärd på Aragorn. :D
 
 
 
Aragorn "Muffe" skulle kunna beskrivas som en herre i sin bästa ålder, mat är livet, o att pussas o gosa är verkligen inte hans melodi..  Bestämd men inte svår övertalad. Eftersom jag kom till LD Stables helt GRÖN så kunde jag inte önskat mig en bättre häst. Han är lugn och stabil, lätt i all hantering. Perfect macth för mig så att säga då jag inte hållit på med hästar på många år! Han är verkligen min stjärna, ger mig sån energi ;)
 
Ibörjan hade vi probelm med ridningen då jag saknade kunskap och Muffe var en aninges tjock o inte orkade så mycket men med lite envishet och hjälp från Sussie så har vi kommit långt enligt mig. Han är lite bekväm o gör inte mer en han måste ibland, men om man ber en gång extra så ger han med sig och tycker att det faktiskt är roligt. Tänkte lägga upp två bilder där man kan jämföra skillnaden från då tills nu.
 
Bjuder på den första :)
 
Den här är tagen nån gång i augusti, hållningen på mig är ju verkligen inte den bästa :)
 
Denna nu i januari, KOLLA MAGEN!!På Aragorn alltså ;)
Han har gjort en vikt nedgång på nästan 60 kg sen augusti. ( det har vi gjort bra Ann-Marie :))
I och med vikt nedgången, har vi fått fram en pigg, energifull o gladare häst! Härligt!
 
 
Nu nog om mig och Aragorn.
 
Jag kan med 100 % säkerhet säga att jag har nog lärt mig 10 nya saker om dagen ang hästhållning sen jag började med Aragorn, och det har inte gått en enda vecka jag inte haft träningsvärk ;). Känslan av att alltid ha människor omkring mig med så mycket kunskap och vettitg resonemang när det gäller hästar är obetalbar. Att kunna säga jag kan inte det här hur gör jag? Och alltid få ett svar hur dum frågan än kanske var. Jag har inga  dålig erfarenheter från tidigare stall, men det här känns som min andra familj/hem. :)
Så här roligt som jag har det nu har det aldrig varit o ha häst, att få lära sig hantera alla typer av häst, unghästar, hingstar, stora som små har varit och är så lärorikt för mig. Jag har helt enkelt blivit en riktig HÄSTNÖRD, o jag älskar det :D
 
Tänkte jag bara skulle beskriva Sussie lite kort, hon är först o främst väldigt kunnig och går på sin linje, hon tror på sig själv o det hon gör! Hon är alltid snabb o tala om vad man gjort bra och ger mycket beröm Hon vill gärna vara med när man rider o det uppskattas mycket. Ett ganska vanligt senarium är att när man ska gå upp på banan och rida så säger Sussie att det kanske är bäst att hon går upp (hem) o lagar mat eller liknande, 40 minuter senare är hon fortfarande kvar :). Alltid lika glad och sprudlande, jag brukar säga det att när Sussie är på gödselstacken o tömmer kärran så redan hennes hjärna på logen och packar mat, skulle det vara nåt hinder på vägen där emellan har det väl hänt att hon ramlat :)
 
 
 
 
 
Tack tjejer Sussie, Emeli, Sanna, Ann-Marie  och Philippa för att ni förgyller min dagar <3
 
Februari har vi jobbat på som vanligt med alla hästarna :) Bjuder på lite blandade bilder!
 
Ganska söta va? :) Emeli o Tingeling i sina essen!
 
Sussie o Swahili :) Haha! Undra om det är vårluften som gör´t? :)
Sannasitter o myser i sadelkammaren efter ett ridpass på LB! :)
Vi fick fin besök av Philippa och Cookie härom dagen, Aragorn blev lite förtjust i Coockielimockan :)
Sussie och Swahili på banan! :)
 
Close Up!
Jag prov satt Swahili ett par varv, fina killen! :)
Delli tycker det är dumt att ha mössa på sig, det är ju mysigt o gno i håret! så min mössa åkte av o så var det ju ganska kul o leka med den i boxen, kanske inte behöver beskriva hur den såg ut efter ;)
 
Våran egna lill Lotta på bråkmakargatan Elliot har blivit ny frisierad, o blev så snygg så!
 
Februari har ju bjudit på ett par dagar med försmak av våren, helt underbart och det tycker nog hästarna med som fått varit utan täcke :)
 
Små grabbarna njuter i solen.
 LB solar sig och Delli o Tingeling kliar varann :)
 
Swahili och Aragorn!
 
Nakna flickor som äter lunch i solen! :)
 
 
 
Ja jag tror det var allt för denna gången tänkte avsluta veckobrevet på mitt minsta monster Truls!
 
 
 
Hoppas alla får en jätte bra helg och att solen fortsätter o lysa på oss!
 
// Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela