LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 49

Publicerad 2009-12-04 16:22:17 i Allmänt

Då var Globen tävlingarna över och man har fått ny inspiration!
Thomac har fått jobba på ridbanan denna vecka.

Han är så söt.
Han uppskattar verkligen det.

Och på tal om inspiration så har jag även denna vecka varit och hälsat på på Klastorp när
Bo Tibblin var där och hade träningar.

Kul att få se så många fina unghästar i åldern 4 – 7 år.

Dess utom fick jag ju en stund men Jackaroo så klart!
Tack Lotta för en trevlig dag.


Florida och Sincan har blivit tömkörda för första gången i sitt liv denna vecka och gissa om det blev stopp i hjärnkontoret när jag skulle gå bakom dem istället för bredvid huvudet..
Vi skrattade så vi kiknade åt deras uppsyn.

 

- Men hallå! Nu fattar jag ingenting??? vad gör du där borta?



- okej ska jag gå själv alltså.. hmm konstigt det här..

Tyvärr fanns inte fotografen med när vi var ute med Sincan, men en bild innan fick vi med i allafall..



Men efter lite övning så ramlade polletten ned i alla fall och de skötte sig riktigt bra faktiskt.

Swahili och Qingzton har tränat med sadel och Swahili har fattat det nu och tycker mest att jag är jobbig som håller på.
- Han kan ju det nu!

Qingzton där emot är väldigt skeptisk till det här med sadel.
Han skjuter rumpan under sig och vill fly varje gång.

I går slutade vi inte förrän efter ca 20 minuter av på och avtagande av sadeln.
Jag gav mig inte förrän han behagade stå stilla!

Men en suck gav han sig och tog lite hösilage och tittade på mig som om han ville säga
– Är du klar nu eller….

Här är bildbeviset på det..



Delaware växer för varje vecka och hon är SÅ social!
Ja ni kan ju se själva..


- Hej kommer du...



- Då måste vi prata.



- Vad har du där??



Och så kliver vi över matte!

Vi har även fått lite kallt väder i veckan och det var välkommet.
Äntligen lite fryset och rena hästar när man tar in för kvällen.
Oj, vad det underlättar arbetet med rena hästar.



P.s Tar med en bild på en av våra hästars hov som visar vilket resultat man kan få av att
hästarna äter Steel Joint.

Nu har de ätit medlet i 3 månader och kolla bara resultatet före och efter.
Det syns tydligt f.o.m när den började äta det.
(Tyvärr blev vinkeln inte så bra men man ser dock resultatet)



Nu önskar vi på LD Stables alla en skön och stämningsfull helg.

 

Som alltid Sussie vid datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela