LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 37

Publicerad 2009-09-11 09:26:52 i Allmänt


Så har första veckan i september gått, men vilken vecka det har varit!

Till att börja med så har vi haft kanonväder!
Strålande sol utan massor av flygfän.

Dess utom med varma nätter.
Det är gudomligt skönt för hästarna nu.

Det mindre roliga denna vecka har varit att jag legat sjuk i influensa.
Jag har faktiskt varit helt utan ork med feber, ont i halsen och hosta.
I dag är den första dagen som jag börjar känna mig mänsklig igen.


Ja,ja nu till veckan.

Jag var på 50-årsfest hos Lotta Jerhammar i lördags.
En kanontrevlig tillställning med ca 90 personer.
Tack Lotta och Kricka.

I övrigt så har vi avmaskat alla hästarna nu när de kommit hem och börjat stödfodras.

De kommer att få en omgång i november mot styngflugelarver.
Vi har haft dessa ägg på hästarnas ben i år.

Aragorn och Thomac har jobbat på i veckan.
De gick på banan i måndags.
Jag linade Thomac på tisdagen då det var det enda jag orkade med feber.
Han fick vila i onsdags, då red Ann-marie för mig och i torsdags red vi ut.
 

Stohagen fodras också nu och fölen har börjat få eget kraftfoder i EGNA hinkar nu.
Pondus har fått en röd och Delli en grön hink.
Vi använder oss av gummihinkar när vi fodrar i hagarna.
Det är kanonbra då man inte behöver vara rädd för att någon ska göra sig illa på hinken.

Pondus har hittar Florida´s tomma hink att leka med.. 

Delli lade sig på sin i morse på  sin hink!
Den blev platt men rättar ju till sig igen när hon reste sig.

Grabbarna njuter av tillvaron och vi tycker att Pilgrim och Roger börjar ta sig i hullet nu.




De kommer få en hel rundbal med hö i eftermiddag.
Det ska bli kul att se vad de tycker om det?
ST har fått varit med sin matte lite på förmiddagarna i stallet.
I onsdags fick han bada svansen.. Hmm det visste han inte om han skulle gilla eller ej.

Det är nyttigt både för ST och Qingzton   

Lilla Qingzton tror ju att världen ska gå under varje gång någon lämnar flocken   
så det här är bra träning in för hösten.
Det har dock blivit bättre för varje dag som gått.
De övriga hästarna bryr sig inte alls!

Vi har också beställ stamtavlorna till de hästar som kommer att stanna i höst.
Det är alltid lika kul att få sätta upp dem på boxarna.
Det blir så fin då.

Nu kommer snart Rogers ägare på besök.
Det är bäst att jag avslutar och sätter på kaffet.

 

Ha nu en skön helg.
Som alltid Sussie vid    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela