LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 10

Publicerad 2010-03-12 17:41:59 i Allmänt

Ja, hur ska man börja denna vecka?

Det kunde ha blivit så att det inte kommit något veckobrev, då jag blev mosad av en långtradare med bilen i går.

Jag mötte den i den så kallade svinkurvan på vår väg.

Jag körde upp mot snövallen och stannade för jag förstod att vi inte skulle kunna mötas där.

Men långtradaren bara fortsatte köra, vilket resulterade i att jag blev fastklämd i mellan bergsväggen och släpet på tradaren.

Jag trodde min sista stund var kommen!

Nu gick det bra med mig, men min bil blev tillknycklad, undra om de lagar den??
Här är en bild på en del av skadan.



I övrigt så har vi ridit och tränat vidare i veckan.
Swahili har jag nu suttit på riktigt på två gånger nu.
Han sköter sig bra.
Sincan och Florida har travat och tränat lite på banan varannan dag.



I tisdags fick Sincan fnatt när vi skulle prova att galoppera för första gången.
Han brallade och skuttade som bara den!
  

Gullungen han är för söt.

Florida har inte galopperat än.
Vi har travat lite mer i veckan och hon börjar kännas ganska stadig.

I övrigt har de gått lite på linan och vi har jobbat lite på gummisnodden.


Delli och Winnie har varit i spolspiltan och blivit skötta.
Bara för att träna på att stå uppbundna där tills dagen kommer när vi måste börja spola benen.


Och ja, den kommer jag lovar.

Winnie sa inte så mycket om det, men Delli tyckte det var lite äckligt i början.

   

ST har blivit sparkad i hagen och har varit halt på höger fram.
   
Han är dock lite bättre nu i slutet av veckan.
Nu ingår även han i vår skötsel några veckor då hans matte fått en liten tjej i torsdagsmorse.   Grattis gumman.


Vi har i dag haft hovslagaren här och alla har varit duktiga.




Vi avslutar detta veckobrev med en bild på vår stallkatt Missan som njute av solen.



Som alltid Sussie vid datorn.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-03-13 07:53:57

Vilken tur du hade i oturen Sussie!!! Kunde ju gått illa!

Så skönt att Vinnie sköter sig, och har det bra! :) Längtar efter henne så. :)

Postat av: lotta

Publicerad 2010-03-15 12:48:28

Hur mår du nu? såg att du är i farten igen. Vi tänkte komma på onsdag om det går bra ?



kram Issa Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela