LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 39-40

Publicerad 2012-10-05 12:49:37 i Allmänt

Den här veckan började vi med att ha kurs i centrerad ridning.
Kursledare var Frida Marie Olofsson ifrån Stockholm.
Själv hoppade jag ju på kryckor och kunde bara deltaga på vissa praktiska övningar.

Ridövningarna fick jag avstå tyvärr.

Men alla andra red och jag tror att alla var mycket nöjda och med en liten annan syn på sig själva och sin ridning efter dagens slut.

 

Tjejerna i stallet har ställt upp hela veckan för mig när jag var lite handikappad.
Tack snälla ni för allt stöd och support.

Vi har även haft en ny Lotta träning på Ekbäcken och alla hade gjort fina framsteg.
Kul att se men man blir ju så ridsugen själv.

I torsdags var vi inne på Klastorp Dressyr och tittade på Bo Tibblin och hans träningar.
Alltid lika kul att träffa honom.

Helgen tillbringade jag med Lotta Jerhammar på Örebro Fältridklubb och nationella dressyrtävlingar.
Resultat placerad i ST Gerog och straxt utanför i Intermediare I som hann startade för 3:e gången i sitt lil.

Ginseng var som en peng. Bästa hittills!

Och ännu en gång ställde tjejerna upp i stallet hemma.
Kanon!


Det enda som var tråkigt var att LB fick kolik när jag var borta.
Så typiskt!
Men tjejerna och framför allt min älskade man Lasse klarade av det så bra.
Bara att mannen ser att en häst inte är som vanligt vid morgonfodringen gör att jag blir så glad! Dessutom gick han med mitt stora sto fram till att Alex och Sanna kom vid 08.00.
Tack alla inblandade för hjälpen.


Under helgen var även Zunes ägare på besök med nya täcken och allt.
Synd bara att jag inte var hemma.
Bäst av allt enligt hingstarna var att de köpt en ny lekboll!!!
Ojojoj vad den var uppskattad!
Primus och Zune lekte som bara den med bollen.
Tack snälla Ann och Berit för den.

Så kul att ni bestämt er för att Zune kommer bo hos oss tills han är tre år och inriden.
.
Det värmer i en hästmänniskas hjärta.

Zune har verkligen kommit in i våra rutiner och i sin grupp, han känner sig hemma.
Det är vad vi alltid strävar efter men varje häst.
Lugn och harmoni i gruppen och att varje individ blir sedd.



Härligt att ni trivs så bra med oss som vi trivs med er.

Elliot har varit och löshoppat i veckan igen på Ekbäcken.

Hon har varit så duktig! Kan åka och stå och vänta i transporten både före och efter hoppningen.

Hon hoppade även bra denna gång med.

 

 
 
Även Matekoni var med denna gången.

Delaware och jag har  ridit i veckan och hon känns bara bättre och bättre. För två veckor sedan var hon en valpig nyinriden treåring i veckan känns hon stadigare och i form. Härligt.

Jag har även ridit LB och det var så kul.
Äntligen få rida lite saker igen och inte bara unghästridning.

 

Vi har varit och hälsatpå Swahili och fåttse honom hoppa med Reneé för 4:e gången uppsuttet.

Han var duktig! Film kommer vart efter.

Jag fick även träffa lilla söta Leo. Vilken charmkille :)

 

Tingeling har haft en lugnare vecka nu med några dagar ledigt.
Hon verkar njuta av det.



St och Aragorn jobbar på och  det blir även där bättre och bättre.

 

 
Och i går fick ST bada.

I övrigt har vi haft veckor med blandat väder. Sol och regn om vart annat.
Det börjar bli blött i hagarna nu. Dock låter vi hästarna fortsätta gå på de stora hagarna för att minimera risken för att de trampar sönder hagarna  redan.



Smågrabbarna fortsätter veckan med att öva sig på att spola benen vid insläpp och det är läskigt tycker Primus.
Zune är där i mot mer inne på att det är okej.

Bishop är ju van sedan förra säsongen så det går så bra så.
 
Nu tror jag att vi fått med allt för veckorna som gått. Vi får önska er en trevlig höstig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela