LD Stables Veckobrev

Här skriver Sussie om allt som händer på anläggningen varje vecka.

Vecka 42-43

Publicerad 2012-10-27 10:01:00 i Allmänt

 

Ja, jag vet inte hur jag ska börja dessa veckobrev?

Det har varit och är tungt efter att vi tagit bort min älskade Thomac Future.

Han har varit mitt allt i snart 20år. Det känns som om någon har slitit bort min högra arm!

Livet är SÅ tomt utan honom!

Han har givit mig så mycket och vi har gått igenom massor tillsammans.

Bara vardagen med morgonfodring och ingen som gnäggar i boxen till höger om dörren när man kommer in. Ingen som pockar på uppmärksamhet, ingen som surar eller som talar om vad han vill.

Han var en häst med stort hjärta och en stor själ. Han tog plats och visade att han fanns.

Nu finns han inte mera i vår värld och det är SÅ tungt att hjärtat vill brista.

Jag kan bara hoppas och tro att han har det bättre där uppe på de gröna ängarnas land och att han förstår att jag gjorde detta för honom och för hans bästa.

Åhh gud jag kan inte sluta gråta när jag skriver dessa rader…

 

 

Så till vardagen och hästarna som jobbar på.

Delaware, Elliot och Tingeling har även denna vecka fått lösgaloppera och de var duktiga alla tre.
Elliot gick med gummisnodden och det gick bra.
De andra två går på inspänningstygel och de blir bara starkare och starkare för varje gång.
Även tömkörning och ridning har stått på schemat.

Delli har även övat på transporten igen.

Tingeling har blivit klippt för första gången i sitt liv och hon var så cool.

LB, Aragorn och ST här även de ridits i veckan.



Vi har en ledig plats nu.

ST har även sagt upp sin plats hos oss och kommer att flytta i månadsskiftet.
Hoppas du kommer trivas på det nya stället. 

Jag har varit på Ekbäcken och ridit Swahili några gånger och det känns kanonbra.

Tack snälla Renée för hjälpen.

 

Små pojkarna fick fnatt när det kommit snö! De galopperade som galningar.
Snacka om att Bishop är snabb.

Annars består deras liv av att äta, sova och leka.



Hovis har varit och verkat Elliot, Bishop och Zune. Grabbarna var duktiga.

 

Elliot styrde lite med honom.

Även LB och Aragorn har fått nya skor. LB fick sulor fram då hon är lite öm i sina hovar pga att hon är lite platt under.

 

Det har varit nya Lotta träningar på Ekbäcken och vi vet inte om vi kommer att kunna fortsätta där efter att Johan och Renée flyttar. Vi återkommer i den frågan så snart vi vet.

 

I dag lördag kommer Swahili hem! Jag har längtat efter honom så det ska bli så kul!

Det var allt ifrån oss.

Njut av denna lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela